21.3.2014
Společnosti Procter & Gamble a Coca Cola, sponzoři zimních olympijských her v Soči 2014, věnovaly z prodeje svých výrobků České olympijské nadaci milion korun. Částka bude rozdělena mezi děti ze znevýhodněných rodin. Sbírku podpořila také Eva Sáblíková, maminka Martiny Sáblíkové a tvář kampaně „Děkuji, maminko“.
Lednová a únorová sbírka v obchodních řetězcích vynesla 730 tisíc korun od P&G a 330 tisíc korun od Coca Coly. Z ceny každého výrobku zmíněných společností putovalo pro nadaci jedno procento.
Celkem se tak mezi znevýhodněné mladé sportovce rozdělí více než 1 milion korun. „Sport nemůže a nesmí být výsadou bohatých. Díky daru od obou společností teď budou sportovat další desítky dětí, z toho mám obrovskou radost,“ říká sportovní ředitel Českého olympijského výboru Martin Doktor, který v pátek převzal šek na půdě ČOV.
„Zákazníci měli o sbírku velký zájem. P&G se zavázalo, že nadaci věnuje alespoň půl milionu korun. Jsme velmi potěšeni, že se nám nakonec ve spolupráci s Coca Colou podařilo částku zdvojnásobit,“ uvedl Juraj Králik, zástupce společnosti P&G.
Česká olympijská nadace vznikla na sklonku roku 2012. Pomohla už 250 mladým sportovcům. Peníze putují vždy na konkrétní účel – výbavu, kurz, kroužek nebo soustředění. O konkrétní výši pomoci rozhoduje vždy komise složená z olympijských medailistů a zástupců Českého olympijského výboru. „ČON“ podporuje děti od 6 do 18 let, hlavní je jejich chuť sportovat. Příspěvek dostávají rodiny, které pobírají příspěvky na dítě, a děti vyrůstající v sociálních ústavech.